11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ilt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Grafik tasarım dönemleri ve okullarını kronolojik olarak sınıflandırabilecektir.
  • Grafik tasarım akımlarını dünya olayları çerçevesinde değerlendirebilecektir.
  • Grafik tasarım tarihi içerisindeki önemli grafik tasarımcıların işlerini tanımlayabilecektir.
  • Popüler kültürün grafik tasarım akımları üzerine olan etkisini değerlendirebilecektir.
  • Değişen teknolojilerin grafik tasarım alanına olan etkilerini gözlemleyebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Dersin müfredatının ve gelişiminin tartışılması, Neden tarih? • Heller, S., ‘The Beginning of History’ in S. Heller, G. Ballance (2009), pp.viii-x • Heller, S., ‘Better Skills Through Better Research’ in Bennett (2006), pp.10-13 • Drucker, J., 'Philip Meggs and Richard Hollis: Models of Graphic Design History', Design and Culture, 1 (1) March 2009, pp.51-77
2 Metodoloji: Grafik tasarım tarihi çalışması (neden görsel iletişim tasarım tarihi değil?) • Frascara, J., ‘A History of Design, a History of Concerns’ in S. Heller, G. Ballance (eds.) 2000, pp.13-18
3 Citizen Designer: 2000li yıllarda sosyal sorumluluk, geçmişteki ortak odaklar The Citizen Designer’ in Eskilson, S.J. (2007), pp.417-420 • Frascara, J., ‘Graphic Design: a Fine Art or a Social Science?’ (1988), reprinted in Bennett (2006), pp.26-35 • Heller, Vienne (2003). Citizen Designer • ‘First things first – or OUR THINGS FIRST?’ On a parochial manifesto by sated professionals; by Jan Michl
4 Modernizme Alternatifler: ‘Retro’, ‘Punk’ (Britain) ve ‘New Wave’ (Holland, USA) ‘Alternatives to the International Style’ in Hollis (1994), pp.187-192 • ‘Mature Post-modernism’ pp. 336, 352-356, ‘Post-Modernism of Resistance’, pp.369-371, ‘Eclectic Experiments’, pp.374-379, ‘Motion Graphics’,pp.397-404, in Eskilson (2007) • ‘Postmodernism in Design, 1970s-1980s and Beyond’ in Drucker/McVarish (2009), pp. 301-309 • ‘Postmodern Design’m pp. 432-442, ‘Pioneers of digital graphic design, pp. 457-461, ‘Revitalizing magazine design’, pp.461-463 in Meggs (ed. 1998)
5 International Style'ın büyümesi ve Psychedelics  ‘Corporate Identities and International Style’, 1950s-1970s in Ducker/McVarish (2009), pp. 259-277  ‘Protest: 1968 and Vietnam’ in Hollis, pp.184-185  ‘Psychedelic Posters’ in Eskilson (2007), 338-343
6 International Style doğuşu (İsviçre) ve Kurumsal kimlik (USA). ‘Corporate Identities and International Style, 1950s-1970s’ in Ducker/McVarish (2009), pp. 259-277 ‘The Swiss Style’ in Eskilson (2007) pp.302-312 ‘Switzerland and Neue Grafik’ in Hollis (1994), pp.130-137 Hollis, R., Swiss Graphic Design: The Origins and Growth of an International Style, 1920-1965. Yale University Press. 2006 ‘American Innovators’ in Eskislosn (2007), pp.315-330
7 WWII, Propaganda, and Information Graphics (ISOTYPE Yok
8 Ödev teslim VCD WORKSHOP
9 Midterm Yok
10 Yeni Tipografi ve Art deco The New typography’ in Tschichold (2006), pp.xxiv-xxviii  ‘The New Typography’ in Eskilson (2007), pp.245-249  ‘Jan Tschicold and Die Neue Typographie’ in Meggs (1994), 287-290  ‘Art Deco in France and Britain’ in Eskilson (2007), pp.170-178  ‘France’ in Hollis (1994), pp.83-88
11 Konstrüktivizm, De Stjil, Bauhaus.  A New Utopia’ and subsequent sections, in Eskilson, pp. 201-209  ‘EL Lissitzky’ in Eskilson, pp. 215-221  ‘Weimar Bauhaus’. ‘Dessau Bauhaus’ in Eskilson, pp. 229-245  Cees W.de Jong, Alston W. Purvis, Dutch Graphic Design: A Century of Innovation, Thames & Hudson Ltd (2006)  ‘The First World War’ in Eskilson (2007), pp.116-132  ‘Dada’, pp.133-135, ‘Futurism’, p.158 in Eskilson (2007) ‘Futurism and Italy’ in Hollis (1994), pp.37-43
12 “Grafik Sanat”tan “Grafik Tasarım”a, 1890-1914 Endüstri devrimi, Arts and Crafts Art Nouveau ve alternatifleri  From Graphic Art to Design, 1890-1914’ in Hollis (1994), pp.11-17  ‘The Nineteenth Century, an Expanding Field’ and ‘The Advent of Graphic Design’, ‘The Arts and Crafts Movement’, ‘The Four’, ‘Vienna Secession’ in Eskilson (2007), pp. 24-29, 32-39, 72-82  ‘Historical Context’, in Frascara (2004), pp. 15-21
13 Proje teslimi
14 Tatil
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Power point presentations
Önerilen Okumalar/Materyaller Key texts B. Gomez-Palacio, A. Vit. (2011). Graphic Design, Referenced. Rockport G. Lees-Maffei, R. Houze (eds.). (2010). The Design History Reader. Berg H. Clark, D. Brody. (2009). Design Studies: A Reader. Berg J. Drucker, E. McVarish. (2009) Graphic Design History: A Critical Guide. Pearson Education Inc. S.J. Eskilson. (2007). Graphic Design, a New History. Laurence King Publishing J. Frascara. (2004). Communication Design. Principles, Methods and Practices. Allworth Press S. Heller, G. Ballance (eds.). (2000). Graphic Design History. Allworth Press (IEU Library) S. Heller, E. Pettit (2000). Graphic Design Timeline. Allworth Press E. Lupton, A. Miller. (1996). Design/Writing/Research. Writing on Graphic Design. Phaidon R. Hollis. (1994). Graphic Design. A Concise History. Thames and Hudson (IEU Library) P. Meggs. (1983). A History of Graphic Design. Allen Lane (IEU Library) Additional texts A. Bennett. (2006). Design Studies: Theory and Research in Graphic Design. Princeton Architectural Press J. Tschichold (trans. R. McLean) (2006/1928). The New Typography. University of California Press S. Heller, V. Vienne (eds.). (2003). Citizen designer. Allworth Press M. Bierut, et al. (eds.) (1999). Looking Closer 3. Classic Writings on Graphic Design. Allworth Press A. Forty. (1986). Objects of Desire. Design and Society Since 1750. Thames and Hudson (IEU Library)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
3
Final Sınavı
4
    Toplam
103

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Görsel İletişim Tasarımı (Multimedya, Fotoğraf, Grafik Tasarım ve Tipografi) alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek
2 Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. X
3 İmgeler ve sözcükleri yaratıcı bir bütünlük içinde kullanarak fikirleri görsel bir dile dönüştürmeyi becerebilmek, X
4 Çeşitli tasarım metodolojileri aracılığıyla tasarımda çok parçalı problem çözme düzeyine üst düzeyde erişmek, X
5 Görsel kompozisyonun prensiplerini anlamak ve tasarım içerisinde uygulayabilmek. X
6 Yaratıcı yönetmenlik konusunda net bir anlayışa sahip olmak, X
7 Görsel İletişim Tasarımı alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve gereken düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek, X
8 Fotoğraf ve video alanında, görüntü işleme, kurgu ve üretim sonrası teknikleri de dahil olmak üzere, ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olmak, X
9 İkinci bir yabancı dili en az orta düzeyde kullanarak, Görsel İletişim Tasarımı alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek, X
10 Görsel İletişim Tasarımı ile ilgili çalışmaların yaratılması, uygulanması ve yorumlanması aşamalarında toplumsal ve etik değerlere sahip olmak, bu değerlerin uygulanması konusunda bilinçli ve hassas davranmak. X
11 Görsel iletişim tasarımı uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık tasarım sorunlarını yaratıcı bir biçimde çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. X
12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010